دلیران ایران

اخبار ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی آخرین رویدادها

دلیران ایران

اخبار ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی آخرین رویدادها

  • ۰
  • ۰

پهلوان داریوش ذاکری

پهلوان داریوش ذاکری

دازیوش ذاکری یکی از قدیمی ترین کشتی گیران و قویترین کشتی گیر تاریخ ورزش کشتی شهر اصفهان است و اولین کسی است که " اولین مدال طلای ورزش اصفهان "  را برای این شهر کسب کرد و اولین چهره طلایی شهر اصفهان لقب گرفت.

پهلوان داریوش ذاکری علاوه بر ورزش کشتی در ورزش زورخانه ای (باستانی) هم فعال و دارای عناوین ممتازی هستند.

آقای ذاکری یکی از هم دوره ایهای جهان پهلوان تختی بوده  واز ایشان خاطرات زیادی دارند و با تختی کشتی هم گرفته است داریوش ذاکری درباره آقا تختی اینطور می گوید:

               

من در سطحی نبودم که از نظر وزنی با تختی تمرین کنم، اما خودش در یک اردو گفت می‌خواهم با این جوان اصفهانی تمرین کنم و از عکاسان خواست که از صحنه تمرین ما عکس بگیرند.

پهلوان داریوش ذاکری

پهلوان داریوش ذاکری

دازیوش ذاکری یکی از قدیمی ترین کشتی گیران و قویترین کشتی گیر تاریخ ورزش کشتی شهر اصفهان است و اولین کسی است که " اولین مدال طلای ورزش اصفهان "  را برای این شهر کسب کرد و اولین چهره طلایی شهر اصفهان لقب گرفت.

پهلوان داریوش ذاکری علاوه بر ورزش کشتی در ورزش زورخانه ای (باستانی) هم فعال و دارای عناوین ممتازی هستند.

آقای ذاکری یکی از هم دوره ایهای جهان پهلوان تختی بوده  واز ایشان خاطرات زیادی دارند و با تختی کشتی هم گرفته است داریوش ذاکری درباره آقا تختی اینطور می گوید:

من در سطحی نبودم که از نظر وزنی با تختی تمرین کنم، اما خودش در یک اردو گفت می‌خواهم با این جوان اصفهانی تمرین کنم و از عکاسان خواست که از صحنه تمرین ما عکس بگیرند.

تختی پس از تمرین به مربی من گفت که انگار یک دیوار را هل می‌دادم.همه تختی را دوست داشتند چون گردن کلفت‌ترین حریف‌ها را هم شکست می‌داد اما پس از رفتن او انگار  من هم در عرصه کشتی به دیار نیستی رفتم.

پهلوان داریوش ذاکری الان حدودا در سن 73 سالگی به سر می برد ولی علیرغم سن بالا همچنان در صحنه ورزش کشتی اکتیو و فعال است و تا سال 1382 هم  در مسابقات پیشکسوتان شرکت می کرد. عکس زیر آقای ذاکری را در کنار دیگر پیشکسوتان کشتی اصفهان و استاد هاشم قنبری نشان می دهد که در همان سال گرفته شده و من آن را در آرشیو عکسهایم پیدا کردم.

داریوش ذاکری از نظر حافظه به یاد سپاری فنون کشتی در سطح یک قرار دارد و کشتی گیران و مربیان و پیشکسوتان کشتی اصفهان ایشان را " کلکسیون فنون کشتی " لقب داده اند .من خودم شخصا فن هایی از ایشان دیده ام که در هیچ مسابقه یا توسط مزبی ندیده ام که اجرا شود و این فنون خیلی قدیمی اند مثلا یاد دارم یکبار آقای ذاکری سرزده به باشگاه پهلوان مقرب وارد شد و یک زیر خیلی قشنگ به بچه ها یاد داد و گفت این زیرگیری منحصر بفرد جهان پهلوان تختی بود.

عناوینی که داریوش ذاکری در مسابقات کسب کرده خیلی زیاد است ایشان کسب مقام قهرمانی آسیا در سال 1970 را در کارنامه خود دارد.

  • ۹۶/۰۱/۰۱
  • مدیر سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی