دلیران ایران

اخبار ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی آخرین رویدادها

دلیران ایران

اخبار ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی آخرین رویدادها

  • ۰
  • ۰

ورزش پهلوانی»‏؛ که آمیزه به خصلت فداکاری و «جوانمردی» است مشتمل بر صدق و صفا، فروتنی،  خودشکنی و پرهیز از خودخواهی، خودبینی و سفر باطنی به مرزهای لایتناهی حق‏ پرستی، حق‏ جویی و حق‏ طلبی است. در یک کلمه «اعتلای معنویت» همراه با پرورش جسم و قدرت جسمانی در آحاد جامعه ما می­ باشد. چنان­که در گذشته نه‏ چندان دور در کثرت شهرهای ایران، «پهلوانان» در «زورخانه‏ ها» یکی از متخلق‏ ترین چهره‏ های مردمی و تکیه‏ گاه قابل اعتماد برای قشر ضعفا و مظهر «احقاق حق»، شجاعت و ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و مقابله با ستم و ستمگری بوده است.
اینک باتوجه به ارزش­ و اهمیت ورزش­ های باستانی زورخانه­ ها درفرهنگ عمومی کشور و با عنایت به توصیه­ های موکد مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه:
اولاً: ورزش باستانی برای ما نه یک ورزش بلکه یک تاریخ و یک فرهنگ است.
ثانیاً: پهلوانی در تاریخ گذشته ما توام با گذشت، فداکاری، مردانگی و جوانمردی بوده و برای احیای این فضایل باید این فرهنگ را رشد و توسعه داد.
ثالثاً: برای رشد سنت­ ها و خصلت­ های ویژه پهلوانی که همان دیانت و جوانمردی است باید فضای فرهنگی ورزش زورخان ه‏ای حفظ و تقویت شود.


از تمامی عزیزانی که اطلاعاتی در جهت اشاعه این فرهنگ دیرینه ایران در خصوص ورزش زورخانه ای و ترویج آن دارند دعوت به همکاری به عمل می آید 
جهت معرفی پیشکسوتان این ورزش با ما تماس بگیرید اینجا کلیک کنید 

  • ۹۶/۰۱/۰۱
  • مدیر سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی